.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کنایه معنادار امیر آقایی به جشنواره فجر امسال
در روز‌های گذشته افراد زیادی درباره حسرت حضور یا حال و هوای سال‌های گذشته جشنواره فیلم فجر نوشته‌اند. امیر آقایی هم به این افراد پیوسته و در صفحه اینستاگرامش از روز‌هایی نوشته که جشنواره فجر برایش یک رویا بود. او بازیگری است که اتفاقا در همین سال‌های اخیر برای اولین بار سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل را گرفته است.امیر آقایی بازیگر مطرح سینما و تلوزیون ایران است و در تئاتر هم فعالیت دارد.
کنایه معنادار امیر آقایی به جشنواره فجر امسال

جشنواره فیلم فجر که حالا وارد چهل و دومین سال برگزاری خود شده، روزگاری مهم‌ترین رویداد سینمایی ایران بود. سینماگران فارغ از گرایشات سیاسی و فکری، تمام سال را تلاش می‌کردند تا آثارشان را برای این جشنواره آماده کنند. برای اهالی سینما و اصحاب رسانه، این ده روز، شبیه یک مارتن لذت بخش بود که شب‌ها و روز‌های آن را در کنار هم می‌گذراندند. خارج از محدوده سینماگران هم، افراد عادی که علاقمند سینمای ایران بودند، شب‌ها و روز‌ها در صف‌های طولانی می‌ایستادند تا فیلم‌ها را ببینند و درباره‌اش تبادل نظر کنند.

 

 

این روز‌ها که جشنواره فیلم فجر در حال برگزاری است، بسیاری از چهره‌ها، بازیگران و حتی مردم عادی که از علاقمندان دو آتیشه سینما هستند، مانند قبل اشتیاقی به جشنواره ندارند. همین موضوع شبکه‌های مجازی مانند اینستاگرام و ایکس را تبدیل به مکانی کرده که افراد مختلف خاطرات گذشته خود را از این رویداد مهم سینمایی کشور منتشر کنند. امیر آقایی بازیگری که این روز‌ها از او سریال «گناه فرشته» در حال انتشار است، در پستی اینستاگرامی، از حسرت این روز‌ها خود نوشته است.

 

یکی از عکس‌هایی که امیر آقایی به اشتراک گذاشته مربوط به دوره پنجم جشنواره فیلم فجر و صف طولانی مقابل سینما «عصر جدید» است.

 

     

 

امیر آقایی که روزگاری یکی از همین مردمی بوده که ساعت‌ها در صف‌های طولانی جشنواره می‌ایستاده تا فیلم‌ها را ببیند در ابتدای متنش نوشته: «خیلی دور نیست. یعنی همین سال‌های نه چندان دور. تمامِ ایام جشنواره در خانه نبودم، هرگز. همه هم این را می‌دانستند. کسی اگر دنبالم می‌گشت، قطعا یا در صف سینما عصر جدید مرا می‌یافت، یا روی پله‌های کنار سینما، و یا در سالن به تماشای فیلم.»

 

او که در این پست اینستاگرامی، چند عکس از صف‌های مقابل سینما‌ها در سال‌های مختلف منتشر کرده، در توضیح عکس‌ها نوشته: «به عکس‌ها نگاه کنید. این‌ها روزگار نه چندان دور سینمایی‌ست که جناحی و گروهی و سفارشی نبود، سینمایی که ما عاشقانه دوستش می‌داشتیم.» آقایی از روز‌های رویایی جشنواره فیلم فجر که نام‌های بزرگی در کنار هم به رقابت برای گرفتن سیمرغ می‌پرداختند، یاد کرده: «به یاد می‌آورم تعدادی از فیلم‌های جشنواره هشتم فجر را: مهاجر (حاتمی کیا) هامون (مهرجویی) مادر (علی حاتمی) کلوزآپ (کیارستمی) دندان مار (کیمیایی) چقدر فیلم درخشان فقط در یکدوره از جشنواره!»


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.136 seconds.